شرکتهای بزرگ مایکروسافت، Square Enix و NVIDIA در کنفرانس Build ۲۰۱۵ با معرفی DirectX ۱۲ API پیشرفت دیگری را در معرض دید عموم قرار دادند.به گزارش وبسایت biztechmojo، شرکت Square Enix به عنوان تولیدکننده بازی مشهور Final Fantasy، مایکروسافت به عنوان تولیدکننده ویندوز و NVIDIA به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کارتهای گرافیکی با یکدیگر همکاری کردند تا پیشنمایشی را ارائه دهند. در این پیشنمایش توانمندیهای قابل ملاحظه DirectX ۱۲ به نمایش گذاشته شد. در پیشنمایش یک زن در حال گریه کردن نمایش داده شد که در کنار او نماهایی از کوهها که در آن واحد رنگهایشان تغییر میکرد، نشان داده شدند.
زمانی که دوربین روی این زن بزرگنمایی کرد، جزییات کوچک او از جمله قطرات اشک و انعکاس آن روی پوست، و همچنین منافذ روی پوست او کاملا مشخص بود.
برای به تصویر کشیدن این پیشنمایش از کارت گرافیکی NVIDIA Titan X استفاده شد. این مسئله نشان میدهد که به منظور استفاده از DirectX ۱۲ میبایست از کارتهای گرافیکی گرانقیمت استفاده کرد یا اینکه چند ماه یا چند سال منتظر ماند تا DirectX ۱۲ با پردازندههای گرافیکی امروزی و ارزان سازگار شود.
«استیو گوگنهیمر» از شرکت مایکروسافت این پیشنمایش را معرفی کرد و توضیح داد هر صحنه از آن حدود ۶۳ میلیون پولیگون یا ذره چندضلعی بسیار کوچک را شامل میشود. نکته جالب این بود که پیشنمایش مذکور روی موتور مخصوص بازیهای ویدیویی اجرا شد. برای مقایسه هرچه بهتر، بازی Ryse مایکروسافت در هر صحنه ۸۵ هزار پولیگون را به نمایش میگذارد.