روترهای سری ASR و ISR

روترهای سری ASR  و ISR

تولید کنندگان سیسکو انواع گسترده ای از روترها را برای محیط های با مقیاس کوچک و بزرگ تولید می کنند. دو خط اصلی روتر سیسکو تحت عنوانهای  Aggregation Services Routers ASR و Integrated Services Routers ISR قرار دارند که برای دو هدف مشخص طراحی شده اند.

سری ASR Cisco برای شرکتها و ارائه دهندگان خدمات مناسب ترین است. آنها برای برنامه های پهنای باند مانند جریان ویدئو ایده آل هستند. روترهای سری ASR در حال حاضر شامل سری ASR 900 ، سری ASR 1000 و سری ASR 9000 هستند.

از بین این سه سری ، سری ASR 9000 بالاترین روتر است؛ علاوه بر قابلیت مسیریابی لبه ، قابلیت مسیریابی اصلی را نیز دارد. سری ASR 900 و سری ASR 1000 فقط قابلیت مسیریابی لبه را دارند ، اما همه روترهای سری ASR می توانند تا 100G اترنت داشته باشند.

 

سری های ISR سیسکو دارای قابلیت مسیریابی لبه هستند و در درجه اول توسط مشاغل کوچک و دفاتر شعبه که دارای شبکه های کوچک یا متوسط ​​هستند استفاده می شود. در حال حاضر روترهای سری ISR شامل سری ISR 800 ، سری ISR 1900 ، سری ISR 2900 ، سری ISR 3900 و سری ISR 4000 هستند.

بزرگترین تفاوت بین روترهای سیسکو ASR و ISR این است که روترهای ASR برای شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات است ، در حالی که ISR برای مشتریانی است که دارای شبکه های کوچک یا متوسط ​​هستند. به طور کلی ، از آنجا که سری ASR برای برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ طراحی شده است ، در مقایسه با روترهای ISR دارای ویژگی های بیشتر و سطح عملکرد بالاتری هستند. به عنوان مثال ، روترهای ASR می توانند اترنت سریعتر را اداره کنند ، از تراکم پورت بالاتری برخوردار هستند و سری ASR 9000 تنها سری روترهایی است که از قابلیت های مسیریابی اصلی برخوردار است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سوم تیرماه 1403
در رویداد رونمایی از
HPE Synergy نسل یازدهم چه گذشت؟