بهبود عملکرد ضد ویروس

چند نکته در راستای بهبود عملکرد ضد ویروس بر روی کامپیوتر  کاربران

 

تامین امنیت و حفاظت همه جانبه نرم­افزاری کامپیوترها مهمترین وظیفه نرم­افزار های ضدویروس­ها و راه حل های امنیتی شرکتهای تولید کننده اینگونه نرم افزارها است. اما جلوگیری از نفوذ برخی از آلودگی های ناخواسته به سیستم های کامپیوتری، به فعالیت های پیشگیرانه کاربران بستگی دارد. با انجام این اقدامات آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم شما نیز عملکرد بهتری خواهد داشت و به راحتی در معرض حملات قرار نخواهد گرفت.

– با دقت ، محتاط و در صورت نیاز اقدام به نصب هرگونه برنامه بر روی سیستم کنید،چرا که نویسندگان برنامه های مخرب می­توانند در  کنار برنامه هایی به ظاهر کاربردی پنهان شوند تا شما با تصور بی­ضرر بودن، آنها را نصب و اجرا کنید.

– برنامه­های پر استفاده به مانند جاوا، آکروبات ریدر و فلش پلیر نصب شده بر روی سیستم خود را همیشه به­روز نگه دارید. اگر به آن نرم­افزار­ها نیاز ندارید، بر روی کامپیوتر از حالت نصب خارج کنید. چرا که امروزه بسیاری از برنامه­های مخرب از طریق برنامه­هایی که بر روی سیستم کاربران نصب شده است، راهی جهت نفوذ به کامپیوتر و اطلاعات بر روی آن پیدا می­کنند. این گونه نرم افزار هایی که ذکر شد و نرم افزار های مشابه آنها به دلیل عمومیت بین اکثر کاربران بیشتر از سایر برنامه ها هدف حمله قرار می­گیرند.

– هرگز ایمیل­ با آدرس فرستنده ناشناس و فایل های ضمیمه مشکوک را دانلود و باز نکنید، مگر مطمئن باشید ایمیل و فایل پیوست از طرف شخصی ارسال شده است که شما قبلاً درخواست آن را کرده بودید. لازم به ذکر است فایل های ضمیمه به صورت برنامه قابل اجرا، فایل­های آرشیو، عکس، فیلم و حتی موسیقی نیز می­تواند محتوی برنامه­های مخرب باشند.

– بسیاری از برنامه های قفل شکسته آلوده بوده و امکان وجود نرم­افزارهای مخرب در آنها وجود دارد پس در استفاده از اینگونه نرم افزار ها دقت نمایید و یا پس از اطمینان از نرم افزار ضد ویروس خود و بروز بودن آن اقدام به نصب نمایید.

– همیشه سیستم عامل کامپیوتر خود را بروز نگه دارید چرا که نرم افزار­های مخرب از طریق وجود حفره های امنیتی موجود در سیستم عامل ها بهره برداری کرده و می­توانندبه سیستم وارد شوند پس در این شرایط بروز کردن سیستم عامل و نصب آخرین اصلاحیه ها می­تواند از آلودگی شما به نرم­افزار­های مخرب جلوگیری کند.

– حتماً از یک نرم­افزار مطمئن ضد ویروس و با لایسنس معتبر بر روی کامپیوتر خود استفاده نمایید و آنرا به­روز نگاه­دارید. ضدویروس مطمئن این اطمینان را به شما می­دهد که کامپیوتر شما، اطلاعات شخصی ذخیره شده شما و خانواده شما ، در برابر انواع حملات نرم­افزار­های مخرب امن باشد.

– در صورت امکان از نرم افزارهای ضد ویروس به همراه  فایروال استفاده نمایید. چراکه این دسته از نرم افزارها در کنار جلوگیری از حملات نرم افزارهای مخرب در مقابل حملات و نفوذهای مستقیم اینترنتی، هکرها و حملات مشابه جلوگیری می­نماید.

– برخی نرم­افزار­های ضد ویروس امکاناتی به مانند پاک کردن امن فایل ها از روی کامپیوتر را دارند چراکه فایل­هایی که از طریق سیستم عامل پاک می­گردند به راحتی قابل بازیابی و دسترسی هستند و این­گونه نرم افزار­های ضد ویروس با روش هایی خاص  اقدام به حذف کامل اطلاعات مربوط به آن فایل­ها از سیستم می­نمایند که در بالابردن امنیت کامپیوتر کمک می­نمایند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *