هادوپ (2)

هادوپ (2)

هادوپ چارچوبی بازمتن برای نوشتن و اجرای برنامه‌های توزیع شده است که حجم بالایی از داده را پردازش می‌کنند. رایانش توزیع شده زمینه‌ای گسترده و متنوع است اما هادوپ ویژگی‌هایی متفاوت دارد:

دسترس‌پذیر است: هادوپ روی کلاسترهای بزرگ از سرورهای معمولی (در دسترس) یا روی سرویس‌های رایانش ابری همچون سرویس EC2 آمازون (Elastic Compute Cloud) اجرا می‌شود.
مقاوم است: زیرا بر روی سخت‌افزارهایی معمولی اجرا می‌شود، هادوپ بدون اینکه نشان دهد از عهده خرابی گره‌ها بر می‌آید.زیرا فرض می‌کندکه عناصر رایانشی و ذخیره‌سازی از کار خواهند افتاد، بنابرایم چندین کپی از داده‌ای که روی آن دارد کار می‌کند را نگه می‌دارد تا اطمینان حاصل کند که پردازش می‌تواند باز توزیع شود.
مقیاس‌پذیر است: هادوپ همچنان که حجم داده‌ها افزایش می‌یابد با افزودن گره‌های جدید به کلاستر به صورت خطی گسترش می‌یابد و با این کار اجازه عملیات روی هزاران گیگابایت از داده‌ها را می‌دهد.
ساده است: هادوپ به کاربران این اجازه را می‌دهد که به سرعت کًدهای موازی کارا بنویسند.
به خاطر ویژگی‌های یاد شده هادوپ به سرعت و به گستردگی از سوی شرکت‌ها و مؤسسات مختلف پذیرفته شده است.در پیوست ب فهرست برخی از این شرکت‌ها و مؤسسات آورده شده است.
همانگونه که در بالا هم گفته شده هادوپ روی سرورهای معمولی کار می‌کند، که استفاده  آن را ارزان کرده و برای کاربرد هر کسی امکان‌پذیر ‌می‌سازد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *