هارد دیسک های 14 ترابایتی در راه اند

24 آذر 1395      0 دیدگاه

هارد دیک چهار 4 گیگابایتی -آدک فن آوری مانیا
شرکت وسترن دیجیتال اعلام کرد، در سال آینده هارد دیسک های 14 ترابایتی را روانه بازار خواهد کرد. در حال حاضر این هارد دیسک ها که برای اولین بار در دنیا با این ظرفیت تولید شده اند جهت تست به مصرف کنندگان واگذار می شوند تا پس کنترل های نهایی بصورت رسمی وارد بازار شوند.
این حجم از فضای ذخیره سازی بالاترین ظرفیتی است که تا کنون تولید شده و رکورد هارد دیسک های 12 ترابایتی شرکت های وسترن دیجیتال و سیگیت را شکسته است. عمدتا در بازار ذخیره سازی اطلاعات هارد دیسک ها بر پایه میزان حجم ذخیره ساری تسلط دارند اما امسال این تسلط توسط درایوهای پرسرعت flash-based SSD نیز پایان داده شد و شرکت سیگیت با معرفی درایو SSD جدید خود با ظرفیت مثال زدنی 60 ترابایت هیچ رقیبی را در فاصله های نزدیک خود نمی بیند.
هارد دیسک های 14 ترابایتی وسترن دیجیتال برای مصارف عمومی ذخیره سازی اطلاعات طراحی و تولید شده اند و غالبا جهت ذخیره سازی اطلاعات دیتابیس ها، شبکه های ابری و سایر مواردی نیاز به فضای زیاد ذخیره سازی اطلاعات دارند مورد استفاده قرار می گیرند. در این درایوها از گاز هلیوم استفاده می گردد که بستار سبک تر از هوا بوده و در بالن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این گاز باعث افزایش طول عمر و کارایی درایو شده و در صرفه جویی انرژی نیز نقش مهمی را ایفا می کند.


به اشتراک بگذارید :

منبع: آداک فن آوری مانیا

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com