دستاورد سال 2017 در صنعت ذخیره چه خواهد بود؟

7 دي 1395      0 دیدگاه

اخبار بازار ذخیره سازی-ماینا

در بازار ذخیره سازی دانستن اینکه چه اتفاقی در شرف وقوع است می تواند بسیار با ارزش باشد. و در حال حاضر، بازار ذخیره سازی دستخوش تغییرات بزرگی است، که برخی از این اتفاق ها صنعت ذخیره سازی را دگرگوم خواهند کرد . این موضوع چندان هم دور از انتظار نیست چرا که با بازار کسب و کاری روبرو هستیم که متشکل از آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی می باشد. با این وجود، تکامل سریعی که در حال حاضر در جریان است، تماشایی و جالب توجه می باشد. تصویری که ما امروز از بازار ذخیره در ذهن داریم در طی دهه آینده به طور کامل دچار تغییر خواهد شد. اما بیایید بیش از حد از زمان حال دور نشویم و نگاهی کوتاه اما خردمندانه به آینده ای نه چندان دور بیندازیم و به بررسی آنچه کارشناسان در مورد بازار ذخیره سازی در سال 2017 می گویند، بپردازیم . اگر بخواهیم تنها به یک عضو ثابت در سراسر طیف وسیع پیش بینی های انجام شده اشاره کنیم،می بایست بدانیم که نقش فضاهای ذخیره ابری غیر قابل انکار است. شرکت های زیادی برای ارائه طیف گسترده ای از خدمات به ویژه ذخیره سازی در حال متوسل شدن به ابر می باشند.
در یک مطالعه منتشر شده در اوایل سال جاری ، 451 مورد تحقیقی مختلف نشان دادند که ظرفیت بازار فضاهای ذخیره ابری انتظار می رود تا سال آینده به میزان دو برابر افزایش یابد که این تنها شروع رشد زیاد ذخیره ابری است. تحقیقات انجام شده توسط MarketsandMarkets به طور مشابه نرخ عظیمی از رشد برای این بازار را یافت و مطالعه خویش را فراتر برد. این سازمان پیش بینی کرد که پس از سرمایه گذاری در حدود 19 میلیارد دلار در سال 2015، بازار ذخیره ابری تا بیش از 65 میلیارد دلار در سال 2020 رشد سرمایه خواهد داشت. این یافته ها نشان می دهد که شرکت ها به سرعت در حال انتقال بسیاری از نیازهای ذخیره سازی خود به ذخیره ابری اند.

این مساله تنها تغییری نیست که بسیاری از شرکت ها در مورد گزینه های ذخیره سازی خود در حال انجام آن می باشند. برای سال های زیادی، شرکت ها برای نیازهای ذخیره سازی خود متکی به درایوهای هارد دیسک بوده اند ، اما از چند سال پیش تا کنون، آنها شروع به حرکت به عرصه درایوهای حالت جامد کرده اند(SSDs). SSDها تا حد زیادی از لحاظ عملکردی بهتر بوده، بسیار سریع تر از هارد دیسک اند، و بهتر قادر به رسیدگی به حجم کاری امروزی هستند. تنها نکته منفی SSDها قیمت بود در واقع می توان گفت کهSSD ها گران ترین گزینه هستند. اما این لزوما در آینده مشکل ساز نخواهد بود زیرا قیمت درایوهای حالت جامد رو به کاهش است و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که آنها در سال 2017 به محدوده قیمتی مشابه درایوهای هارد دیسک برسند. این بدان معناست که نه تنها محبوبیت SSD ها در میان شرکت ها رو به افزایش است، بلکه آنها به زودی به عنوان یک جایگزین برای درایوهای هارد دیسک استفاده خواهند شد. گزینه هارد دیسک هنوز هم ممکن است برای آرشیو داده ها که باید برای مدت طولانی بایگانی شوند مورد استفاده قرار بگیرند ، اما اکثریت قریب به اتفاق موارد مورد استفاده ذخیره سازی به احتمال زیاد درایوهای حالت جامد خواهند بود.
در حالی که بسیاری از شرکت ها در حرکت سریع به سوی ذخیره ابری اند ، می بایست در انتظار رقابت شدیدی باشیم. شرکت های معمول با تمام قوا حاضر خواهند شد، مانند گوگل، مایکروسافت Azure و AWS، اما قطعا رقابت ها تنها در میان این ها نخواهد بود. بنا به گفته مارک لوئیس، مدیر عامل شرکت Formation (و مدیر ارشد فناوری اطلاعات و مدیر کل سابق EMC)، شرکت های ذخیره ابری، رقبای منطقه ای جدیدی در عرصه ارائه خدمات ابری خواهند یافت. این ارائه دهندگان شرکت هایی خواهند بود که نیازهای شرکت ها را برای ذخیره اطلاعاتشان را براورده می سازند و خدمات تخصصی به آنها ارائه می دهند که می تواند بهای بیشتری برای مشتریان آنها به ارمغان بیاورد.
این نشانه یک تغییر بزرگ از سوی ارائه دهندگان بسیار بزرگ خدمات ابری که معمولا دارای ویژگی هایی برای پوشش دادن طیف گسترده ای از مشتریان اند می باشد. خواه یک شرکت در تلاش برای راه اندازی یک مرکز داده های مدولار باشد و خواه در حال تلاش برای تجزیه و تحلیل داده های فروش سال ها، یک ارائه دهنده تخصصی به طور حتم دارای یک سرویس خاص طراحی شده برای کمک می باشد. لوئیس همچنین پیش بینی کرده است که بکارگیری ذخیره سازی نرم افزاری نیز افزایش خواهد یافت. ذخیره سازی نرم افزاری به جای این که برای پروژه های کوچکتر استفاده شود، تبدیل به یک عامل عمده در طرح هایی با داده های عظیم خواهد شد و نقش مهمی ،با توجه به اینکه اطلاعات بزرگ برای شرکت ها تا چه میزان حیاتی خواهد شد، به دست خواهد آورد. یکی از دلایلی که شرکت ها را ترغیب به استفاده از ذخیره سازی نرم افزاری می کند این نکته است که فرستادن برنامه های قدیمی به آنجا بسیار سهل و آسان می باشد، ضمن تبدیل مزایایش به نقاط قوتی که هر شرکتی میتواند از آن بهره ببرد.
ماندن در قله این تغییرات در بازار ذخیره می تواند به یک شرکت کمک کند تا خود را برای آینده آماده کند. به روز نگه داشتن فن آوری و استفاده از آخرین پیشرفت ها به علت مزایای حاصل از آنها حائز اهمیت می باشد. در حالی که این پیش بینی ها هنوز براوردهایی تجربی اند، می توانند به عنوان یک راهنمای مفید برای برنامه ریزی آینده یک شرکت بکار گرفته شوند.


به اشتراک بگذارید :

منبع : دوران

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com