رویای ارمسترانگ تعبیر شد، فروش یاهو به ورایزون

11 مرداد 1395      0 دیدگاه

فروش یاهو به ورایزون نقطه پایانی بر تمام تلاش‌های ماریسا مایر - مدیرعامل یاهو - برای بازگرداندن این شرکت به دوران طلایی خودش بود. او اما تلاش می‌کند خود را خرسند و خشنود نشان دهد. 

قرارداد فروش یاهو به اپراتور ورایزون در ازای پرداخت 4.83 میلیارد دلار وجه نقد به مرحله اجرا درخواهدآمد تا این شرکت، در AOL شرکت زیرمجموعه ورایزون با سرپرستی تیم آرمسترانگ ادغام شود. این قرارداد پس از مدت‌ها حرف و حدیث و البته پیشنهادهای ارائه شده از سوی مشتریان نه‌چندان زیاد یاهو، با بررسی رگولاتوری‌ و البته پس از تایید سهامداران ورایزون نهایی خواهد شد. 

رقم کم درنظر گرفته شده برای خرید یاهو ( با درنظر گرفتن این نکته که ارزش سهام این شرکت 38 میلیارد دلار است)  از شرایط نه‌چندان مساعد این شرکت حکایت دارد اما بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند یاهو قسمت عمده‌ای از ارزش فعلی خود را مدیون سهامی است که از شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک یعنی Alibaba و همچنین یاهوی ژاپن در اختیار دارد. این سهام‌ها البته  در قرارداد خرید یاهو توسط ورایزون منظور نخواهند شد.

قرارداد فروش یاهو،  مالکیت بخش خبری و همچنین یاهو فایننس (وب‌سایتی که فعالیت‌های وال‌استریت را زیرنظر دارد) را در اختیار ورایزون قرار خواهد داد. علاوه بر این، بخش سرگرمی‌های ورزشی، پلتفرم پرسش و پاسخ Yahoo Answers و در نهایت سرویس‌های اجتماعی Tumblr و فلیکر را دربر خواهد گرفت. 

ماریسا مایر اعلام کرده در حال حاضر تصمیم او بر ادامه فعالیت در یاهو است اما منابع مختلف معتقدند حضور او در این شرکت تنها 6 تا 9 ماه دیگر و در واقع تا زمان نهایی شدن این قرارداد تداوم خواهد داشت. 

 

مریسامایر :‌خشنودم 

مدیرعامل یاهو نامه‌ای هم خطاب به کارکنان این شرکت نوشته و چشم‌اندازهای جدید این شرکت را تشریح کرده است. 

مایر می‌نویسد : «امروز روز بزرگی برای شرکت یاهو به حساب می‌آید. این ایمیل، نامه‌ای است که من خطاب به تمامی کارکنان یاهو در سراسر جهان می‌نویسم تا جزئیات بیشتری از این قرارداد را پیش روی آن‌ها قرار دهم. قرارداد فروش یاهو به ورایزون خروجی قابل توجهی برای شرکت ما خواهد داشت. این قرارداد فرصت‌های مناسبی را برای سرعت‌بخشیدن به روند تغییر و تحول در یاهو ایجاد خواهد کرد. در میان مشتریان مختلف یاهو، ورایزون بهترین گزینه‌ای است که در قالب همکاری‌های جدید می‌تواند ارزش والایی را برای کاربران، آگهی‌دهندگان و شرکای ما به ارمغان بیاورد.» 

مایر که در دوران ریاستش یاهو دیگر نتوانست به دوران اوج اش بازگردد خطاب به کارکنان تاکید می‌کند : « یاهو شرکتی است که دنیا را تغییر داد. تا پیش از یاهو، اینترنت تنها یک پروژه تحقیقاتی دولتی بود. ما تلاش زیادی کردیم تا یاهویی قوی‌تر و مدرن‌تر را ایجاد کنیم. در این راستا، تعداد کاربران بخش سرویس‌های همراه را به بیش از 600 میلیون کاربر فعال در هر ماه ارتقا دادیم و مدرن‌سازی تمامی محصولات مرتبط با مشتریان را در دستورکار قراردادیم. »

به گفته مریسا مایر این قرارداد فروش، نه‌تنها گامی برای تحقق یافتن برنامه این شرکت  در جهت استفاده از پتانسیل سهامداران خواهد بود بلکه فرصت مناسبی را برای توزیع بهتر خدمات و سرعت‌بخشیدن به پروژه‌های ما در بخش سرویس‌های همراه، ویدئو، مدیریت آگهی و ابزارهای اجتماعی ایجاد خواهد کرد. مایر در ادامه این نامه می‌افزاید: « ورایزون به عنوان یکی از بزر‌گ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات شانس‌های جدیدی را در زمینه توزیع بهتر خدمات برای ما ایجاد خواهد کرد. این شرکت با پوشش 100 میلیون مشتری خدمات ارتباطی بی‌سیم، دیدگاه مشترکی در زمینه اهمیت تکنولوژی تبلیغاتی با ما دارد و تمرکز محتوایی عمیق در قالب فعالیت واحد AOL نیز چشم‌اندازهای تازه‌ای را پیش روی ما قرار خواهد داد. با توجه به اهداف ورایزون مبنی بر رسیدن به جامعه آماری 2 میلیاد کاربر و درآمد 20 میلیارد دلاری در بخش کسب و کار رسانه-موبایل تا سال 2020 میلادی، محصولات و برند یاهو، مرکز تلاش‌ها برای رسیدن به اهداف یادشده خواهد بود.»


به اشتراک بگذارید :

منبع: آی تی ایران

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com