امپراطوری NVIDIA در بازار کارت گرافیک!

22 ارديبهشت 1397      0 دیدگاه

 

NVIDIA

به نظر می‌رسد انویدیا همچنان درحال پارو کردن پول در بازار کارت‌های گرافیک است. این شرکت با کسب درآمد 3.21 میلیارد دلاری در آخرین گزارش سه ماهه مالی خود موفق به کسب رکورد جدیدی شده است.

سود عملیاتی انویدیا در گزارش مالی اخیر خود 1.3 میلیارد دلار بوده است که نشان دهنده افزایش 134 درصدی نسب به سال گذشته است. همچنین حاشیه سود این شرکت نیز با افزایش 2.6 درصدی نسبت به موقع مشابه سال گذشته به میزان 64.5 درصد رسیده است. بخش عمده‌ای از‌این افزایش حاشیه سود ناشی از فروش گرافیک‌های رده بالای این شرکت با حاشیه سود زیاد است.

همانطور که می‌توان حدس زد بخش عمده‌ای از این درآمد 3.21 میلیارد دلاری مربوط به بخش پردازنده‌های گرافیکی است که 2.77 میلیارد دلار را شامل می‌شود. در این بخش نیز انویدیا شاهد رشد 77 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است. اغلب درآمد این ناحیه مربوط به زیرمجموعه گرافیک‌های گیمینگ است که 1.7 میلیارد دلار را دربر می‌گیرد و 68 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است. انویدیا افزایش درآمد در این بخش را مربوط به گسترش محبوبیت عناوین ورزش‌های الکترونیک، بازی‌های سبک بتل‌رویال و بازی‌های با گرافیک فوق‌العاده و سینمایی می‌داند.

در بخش گرافیک دیتا‌سنتر‌ها نیز انویدیا با افزایش درآمد سالانه 71 درصدی به لطف گرافیک‌هایTesla V100 و سیستم‌های DGX به 700 میلیون دلار رسیده است.

این شرکت همچنین عنوان داشته است که OEMهای همکار این شرکت به لطف تب خرید کارت‌های گرافیک برای ماینینگ در مجموع موفق به کسب درآمد 289 میلیون دلار شده‌اند.

چیپست‌های انویدیا و پردازنده‌ی تگرا (Tegra) مورد استفاده در نینتندو سوییچ نیز موفق به کسب درآمد 442 میلیون دلاری برای این شرکت گردیده‌اند که افزایش 33 درصدی در این بخش نسبت به سال گذشته را تجربه کرده‌است.

برای گزارش مالی سه‌ ماهه بعدی نیز حسابداران انویدیا همچنان وضعیت درآمد درخشانی را پیش‌بینی کرده‌اند. انویدیا انتظار دارد تا در این سه‌ ماهه موفق به کسب 3.1 میلیارد دلار درآمد با کاهش یا افزایش 2 درصدی به همراه حاشیه سود 63.3 درصدی شود.


به اشتراک بگذارید :

منبع : www.shahrekhabar.com

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com