اذعان مایکروسافت به ریزش مشتریانش بعد از جاسوسی های آمریکا

25 خرداد 1393      0 دیدگاه

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت به کاهش اعتماد مشتریان مایکروسافت به محصولات این شرکت به علت جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا اذعان کرد.
به گزارش فارس به نقل از وی تری، نادلا خواستار اصلاح برنامه های کنترلی و نظارتی نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی این کشور شد. وی تصریح کرد که از بین رفتن اعتماد به موسسات فناوری به علت اجرای برنامه های جاسوسی مانند پریسم، آسیب های فراوانی در مقیاس جهانی به آنها وارد نموده است.
وی که در نشستی مشترک در یک جمع مشورتی به میزبانی شرکت اچ پی در لاس وگاس حاضر شده بود، اظهار داشت: وقتی با نمایندگان دولت آمریکا ملاقات می کنم، اولین چیزی که از آنها می خواهد بحث در مورد برنامه های جاسوسی و نظارتی است. مهم ترین چیزی که در ذهن من است، اصلاح این برنامه هاست.
نادلا همچنین گفت: مهم ترین نقشی که یک دولت باید ایفا کند، ایجاد اطمینان است. اعتماد میان شهروندان و اعتماد میان ملت ها. ایالات متحده باید رویکردی حقیقی به منظور بازآفرینی اعتماد در پیش بگیرد.
نادلا وضعیت فعلی را موجب حساسیت مشتریان جهانی مایکروسافت و ایجاد اختلاف بین دو طرف دانست که تبادلات تجاری میان دیگر شرکت ها و مایکروسافت را دشوار کرده است. به گفته وی برای موفقیت مایکروسافت، اینتل و اچ پی در جهان، دولت آمریکا باید سیاست هایی اتخاذ کند تا اطمینان را در میان شهروندان آمریکا و دیگر کشورها به وجود آورد.


به اشتراک بگذارید :

منبع: فارس نیوز

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com