رئيس پليس فتا: استفاده، خرید و فروش VPN جرم می‌شود

24 ارديبهشت 1393      0 دیدگاه

خبرآنلاين: رئيس پليس سايبري کشور با اشاره به اينکه توسعه و تقويت همکاري‌هاي بين المللي يکي از اولويت‌هاي پليس سايبري کشور در سال 93 است در خصوص آخرين وضعيت جرم انگاري vpn توضيح داد و گفت: vpn باعث بالا رفتن هزينه کشف جرم براي پليس فتا شده است.

به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس فتا، سردار کمال هاديانفر، رئيس پليس سايبري کشور در خصوص آخرين وضعيت جرم انگاري vpn گفت: ابتدا به کليه کاربران کشورمان توصيه مي کنيم که از وي پي ان استفاده نکنند زيرا تمام اطلاعات آنها در اختيار مالک اصلي سرور وي پي ان قرار مي‌گيرد و اين آسيب جدي است؛ در اين خصوص مي توان گفت يکي از درآمدهاي عمده مجرمان، فروش وي پي ان و اطلاعات کاربران است، اطلاعاتي که با استفاده از روش هاي Data mining تحليل مي‌شود اطلاعاتي که شايد مالک اطلاعات هم از جزئيات و بعضاً اهميت آن بي اطلاع باشد.
 
رئيس پليس سايبري کشور گفت: پنهان ماندن هويت يکي از دغدغه‌هاي اصلي کاربران سالم در دنيا است که البته راه‌هاي زيادي براي شناسايي مجرمان وجود دارد ولي بعضاً داراي هزينه و نيازمند زمان است.
 
اين مقام ارشد انتظامي گفت: همانطور که اکثر کاربران فضاي سايبر مي دانند زماني‌که مجرمان از vpn يا ip changer استفاده مي‌کنند هم هزينه کشف جرم را براي پليس بسيار بالا مي‌برند و هم قدرت ريسک مجرمان افزايش پيدا مي‌کند بنابراين براي اينکه اين دو مقوله کنترل شود لايحه جرم انگاري توليد و خريد و فروش و استفاده از vpn در کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي دقيق و همه جانبه است.
 
او گفت: قوه مقننه به زودي بحث vpn را جرم‌انگاري کند تا دغدغه بسياري از خانواده‌ها براي جلوگيري از تهديدات متصور براي فرزندان، نوجوان و جوانان‌شان رفع شود و قدرت ريسک مجرمان در ارتکاب جرايم به شدت کاهش يابد.

به اشتراک بگذارید :

منبع: خبرآنلاین

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com