// آلکاتل سرعت انتقال داده در کابل‏‌های مسی را به ۱۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش می‌‏هد
بستن

پشتیبانی آنلاین

همکاران ما آماده راهنمایی و پشتیبانی شما هستند

  • HP (اچ پی)
  • Cisco (سیسکو)
  • Trustport (تراست پورت)
  • cyberoam (سایبروم)
  • QNAP (کیونپ)
  • پشتیبانی سایت
بستن

پشتبیانی تلفنی

اطلاعات خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم

انتخاب بخش
نام و نام خانوادگی
نام شرکت
شماره تماس
پیام شما

بستن

عضویت در سایت

 
جنسیت مرد زن
نام
نام خانوادگی
ایمیل
شماره موبایل
کلمه عبور
تکرار کلمه عبور
کد امنیتی
 
 
بستن

خبرنامه

مشترک خبرنامه «آداک فناوری مانیا» شوید

نام
نام خانوادگی
ایمیل

بستن

جستجو

در اخبار، محصولات و دانش نامه ها جستجو کنید

شرکت فرانسوی آلکاتل-لوسنت فناوری جدیدی را توسعه داده است که به کمک آن می‌‏توان سرعت انتقال داده از طریق کابل‏‌های مسی را تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش داد. 
به گزارش وب‏‌سایت toptechnews، لابراتوار بل (Bell Labs) که بازوی تحقیق و توسعه شرکت فرانسوی آلکاتل لوسنت است، از توسعه فناوری جدیدی خبر داده است که به کمک آن می‌‏توان سرعت انتقال داده بر روی کابل‏‌های مسی را تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش داد. این فناوری که XG-FAST نام دارد می‌‏تواند سرعت انتقال داده بر روی سیم‏‌های مسی را با سرعت فیبرهای نوری برابر کند. 
این فناوری نسخه‏‌ای از فناوری استاندارد G fast است که اتحادیه بین‌‏المللی ارتباطات راه دور (ITU) در حال حاضر مشغول بازبینی آن است. این فناوری که احتمالاً از سال آینده وارد بازار خواهد شد، می‌‏تواند داده‏‌ها را با بسامد ۱۰۶ مگاهرتز انتقال دهد و سرعت پهن‏‌باند‌ها را در هر صد متر به ۷۰۰ مگابایت بر ثانیه برساند. فاز دوم این فناوری نیز می‌‏تواند بسامد داده‏‌ها را به ۲۱۲ مگاهرتز افزایش دهد و سرعت پهن‌باند‌ها را نیز به ۱.۲۵ گیگابایت در هر ۷۰ متر برساند. 
نسخه XG-FAST این فناوری که شرکت آلکاتل لوسنت آن را توسعه داده است، از بسامد ۵۰۰ مگاهرتز استفاده می‌‏کند و می‌‏تواند با بسامد ۳۵۰ مگاهرتز داده‏‌ها را در فاصله ۷۰ متر تا یک گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد و اگر از دو جفت کابل استفاده شود، می‌‏تواند سرعت انتقال داده را تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه در هر سی متر افزایش دهد. 
بررسی‏‌های پژوهشگران نشان می‌‏دهد سرعت پهن‏‌باند‌ها بیش از هر چیز تحت تاثیر عواملی مثل بسامد و مسافت است و هر چه مسافت افزایش یابد از سرعت انتقال داده کم می‌‏شود و در مقابل هرچه بسامد افزایش یابد، بر سرعت انتقال داده نیز افزوده می‌‏شود.

منبع: همکاران سیستم

    یک دیدگاه ارسال کنید

نام شما  
ایمیل شما  
متن دیدگاه: