آیا با پلتفرم HPE Ezmeral آشنایی دارید؟

17 مهر 1402      0 دیدگاه

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی این روزها بخش جدا نشدنی از تکنولوژی شده و سازمان‌ها در تلاش‌اند تا به نحو احسنت از آن در محصولات و خدمات خود استفاده کنند. HPE که همیشه به خاطر فناوری‌ها و پلتفرم‌های بی‌نظیرش طرفداران زیادی داشته است، این بار هم با ارائه پلتفرم HPE Ezmeral همگان را شگفت زده کرده است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص این پلتفرم صحبت کنیم و ببینیم چگونه می‌تواند در نوین سازی تجزیه و تحلیل داده‌ها برای پشتیبانی از عملیات یادگیری ماشین موثر باشد، با ما همراه باشید.

داده‌ها به عنوان عنصر اصلی هر سازمان، در قلب انتقالات دیجیتال قرار گرفته‌اند. با وجود این‌ها، دسترسی داشتن به این اطلاعات به تنهایی کافی نیست، بلکه سازمان‌ها نیاز دارند تا تیم‌های data science خود در عین دسترسی داشتن به تمامی مجموعه داده‌ها، تجربه کاربری ساده‌تری را نیز تجربه کنند.

همچنین، این سازمان‌ها نیاز دارند تا در کنار همگام نگه داشتن مجموعه داده‌ها، امنیت اطلاعاتشان را در فضای Edge و Cloud تضمین شده ببینند.

کمپانی HPE اخیراً پلتفرم Ezmeral را راه اندازی کرده است تا شرکت‌ها بتوانند به صورت مدرن و جدید، تجزیه و تحلیل داده‌های خود را انجام دهند و اینگونه این کمپانی توانسته یک مزیت دیجیتالی را در این عصر تکنولوژی ایجاد کند.

hpe ezmeral

HPE Ezmeral چیست؟

Ezmeralis یک پلتفرم با معماری کانتینری مبتنی بر Kubernetes است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های Cloud-Native یا Non-Cloud-Native را بدون نیاز به Refactor کردن آن‌ها اجرا کنند. این پلتفرم یک Distributed File System (DFS) با عملکرد بی‌نظیر برای مدیریت Shared Folderهای موجود بر روی سرور، داده‌ها و برنامه‌های کاربردی ارائه می‌دهد.

این پلتفرم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند تمامی داده‌های خود را از edge تا cloud بدون توجه به محل ذخیره سازی این اطلاعات به صورت یکپارچه و واحد، تجزیه، تحلیل و نوین سازی کنند.

مزایای HPE Ezmeral

این پلتفرم cutting-edge، امکانات مورد نیاز برای تسریع فرآیند نوین سازی داده‌ها را با انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل با عملکرد بالا، فراهم می‌کند. HPE Ezmeral با فراهم کردن یک پلتفرم واحد که از حجم گسترده‌ای از ابزارهای تحلیلی و یادگیری ماشین (ML) پشتیبانی می‌کند، تجربه بی‌نظیری را برای تیم‌ها فراهم می‌کند. تجربه cloud-native و اتوماسیون داخلی، کاربران و ابزارهایشان را به داده‌ها، موتورهای محاسباتی و storage متصل می‌کند تا انعطاف پذیری بیشتری را تجربه کنند.

در همین حال، راه‌حل تحلیلی و یادگیری ماشین ترکیبی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که دیتاسنترهای خود را ارتقا دهند. همچنین، با استفاده از ابزارهای open-source این پلتفرم دستتان بازتر خواهد بود. آخرین و مهمترین نکته در خصوص پلتفرم HPE Ezmeral، امنیت است. این پلتفرم امنیت و احراز هویت را در سطح بالا و حرفه‌ای برای مراکز داده و محیط‌های اینترپرایز فراهم می‌کند تا ریسک آسیب پذیری و شکاف‌های امنیتی را به حداقل برساند.

با وجود امنیت بالای این پلتفرم دیگر نگرانی در خصوص مسائل امنیتی نخواهید داشت و تا حد زیادی در هزینه شما صرفه جویی خواهد شد.

مزایای hpe ezmeral

ابزارهای HPE Ezmeral به چه صورت هستند؟

پلتفرم HPE Ezmeral از 4 رکن کلیدی و اساسی تشکیل شده است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کانتینری را در هر زیرساخت، مستقر و مدیریت کنند. این 4 رکن اساسی به شرح زیر می‌باشند:

HPE Ezmeral data fabric

این بخش یک DFS قدرتمند است که ذخیره سازی و مدیریت داده‌های بزرگ را امکان پذیر می‌کند. HPE Ezmeral data fabric برای اجرا و انجام کار خود از فناوری‌هایی چون Apache Hadoop و Apache Spark استفاده می‌کند تا بتواند بر روی محیط‌های فیزیکی و مجازی به خوبی اجرا شود.

HPE Ezmeral ML Ops

این بخش از ابزار HPE Ezmeral مسیر توسعه و مدیریت مدل‌های یادگیری ماشین (ML) را هموار می‌کند. این ابزار شامل زیر ابزارهایی است که در زمینه تولید، مدیریت، مقیاس پذیری و آزمون مدل‌های یادگیری ماشین کاربرد دارند.

HPE Ezmeral Container Platform

این ابزار همانطور که از نامش پیداست، پلتفرمی برای معماری کانتینری است. این ابزار مبتنی بر Kubernetes مدیریت و مقیاس پذیری برنامه‌ها را در قالب کانتینرها بسیار سهل و آسان می‌کند.

HPE Ezmeral Data Pipeline

این ابزار که از منابعی چون دیتابیس‌ها، سیستم‌های فایل و سرویس‌هایی از این نظیر استفاده می‌کند، امکان مدیریت و ایجاد جریان داده را در سیستم‌های پیچیده و توزیع شده فراهم می‌کند.

HPE Ezmeral Data Pipeline

موارد استفاده از پلتفرم HPE Ezmeral چیست؟

مدیریت و پردازش داده‌های بزرگ: با استفاده از HPE Ezmeral، مدیریت داده‌های بزرگ تا حد زیادی آسان خواهد شد. با استفاده از ابزار HPE Ezmeral Data Fabric که بالاتر شرح دادیم، انتقال داده و مدیریت آن‌ها در مقیاس بزرگ آسان می‌شود.

مدیریت جریان داده‌ها: این پلتفرم از طریق ابزار HPE Ezmeral Data Pipeline لذت مدیریت آسان جریان داده‌ها را به شما هدیه می‌دهد. در این بخش می‌توانید از منابع گوناگون اطلاعات را استخراج کنید و سپس بعد از تبدیل کردن آن، به صورت جریان داده در اختیار اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها قرار دهید. مدیریت جریان داده در صنایع اینترنت اشیا، تجزیه و تحلیل دیتا و تجارت الکترونیک کاربردی است.

مدیریت و بهره برداری از بسترهای کانتینری: اجرا و مدیریت برنامه‌ها و سرویس‌ها در محیط‌های کانتینری نقش کلیدی را در توسعه اپلیکیشن‌ها ایفا می‌کند و همچنین امکان استفاده بهینه از ظرفیت و منابع را برای شما به ارمغان می‌آورد. HPE Ezmeral دقیقا همان پلتفرمی است که برای مدیریت بسترهای کانتینری خود به آن نیاز خواهید داشت.

مدیریت بسترهای هوشمند: با کمک این پلتفرم مدیریت برنامه‌های هوشمند بر مبنای الگوریتم‌های Machine Learning امکان پذیر خواهد بود. به کمک HPE Ezmeral Container Platform for AI/ML می‌توان برنامه‌های هوشمند را با کمک بستر کانتینری Kubernetes اجرا کنید.

Multi-cluster Control plane

 سخن آخر

در این مقاله با پلتفرم جدید HPE Ezmeral آشنا شدیم و در خصوص مزایا، موارد استفاده و ابزارهای آن صحبت کردیم. با استفاده از این ابزار که از یادگیری ماشین پشتیبانی می‌کند، می‌توانید برنامه‌های Cloud-Native یا Non-Cloud-Native را بدون نیاز به Refactor کردن آن‌ها اجرا کنید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

آداک فناوری مانیا با دارا بودن چندین سابقه درخشان و پرچم داری در عرصه فروش سرور و تجهیزات شبکه، در کنار شما خواهد بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر به دنبال سرور با بهترین قیمت در بازار هستید، از صفحه سرورهای مانیا غافل نشوید.


به اشتراک بگذارید :
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com