سرویس PaaS چیست ؟ (قسمت اول)

28 آبان 1397      0 دیدگاه

Platform as a Service یک سرویس در بستر ابری، که اغلب برای آسانی به آن PaaS گفته می شود، یکی از شاخه های رایانش ابری است که به واسطه منابع موجود شما را قادر می‌سازد که همه چیز را از برنامه‌های کاربردی ساده Cloud به برنامه‌های کاربردی سازمانی پیچده تر، انتقال دهید.PaaS که یکی از شاخه های سرویس های ابری است، به کاربران اجازه می دهد که با استفاده از ابزارهای عرضه شده توسط ارائه دهنده، برنامه های کاربردی و نرم افزار ایجاد نمایند. خدمات PaaS می تواند شامل ویژگی های از پیش پیکربندی شده ای باشد که مشترکین می توانند به عضویت آن در بیایند و از آنها استفاده کنند. آنها می توانند ویژگی هایی را که نیاز های آن ها را برطرف می کند را انتخاب کنند و ویژگی هایی که برای آنها مفید نیست را دور بیاندازند. در نتیجه بسته ها می تواند از ارائه ی چارچوبهای ساده نقطه و کلیک (point-and-click) ، که در آن هیچ تخصص میزبانی در سمت کاربر سرویس گیرنده مورد نیاز نیست، تا تامین گزینه های زیرساختی برای توسعه پیشرفته ، متفاوت باشد.

زیر ساخت و برنامه های کاربردی مدیریت و پشتیبانی بسیار قوی دارند. خدمات به طور دائم به روز می شوند، ویژگی های موجود به روز رسانی و ویژگی های جدید به آن اضافه می شوند. ارائه دهندگان PaaS می توانند توسعه دهندگان را از مرحله ی اجرای ایده های خود تا ساخت برنامه های کاربردی و همچنین در مراحل تست و توسعه یاری کنند. تمام این موارد تنها در یک مکانیزم مدیریت  شده قابل ارائه است.

هزینه خدمات PaaS همانند بسیاری دیگر از خدمات cloud، عموما بر اساس اشتراک پرداخت می شوند؛ بدین صورت که مشتریان در نهایت تنها هزینه ی آنچه که استفاده کنند را پرداخت خواهند کرد. مشتریان همچنین از مقیاس اقتصادی که از به اشتراک گذاری زیر ساخت های فیزیکی بین کاربران به دست می آید و منجر به هزینه های پایین تر می شود، بهره مند می گردند.

Platform as a service


به اشتراک بگذارید :

محمد علیزاده / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com