تکنولوژی Hyper Threading

3 آبان 1399      0 دیدگاه

تکنولوژی Hyper Threading

تکنولوژی Hyper Threading باعث می‌شود که هر پردازنده به دو یا چند پردازنده مجازی تقسیم شود و وظایف پردازش اطلاعات و داده ها به دو یا چند پردازنده قرار گیرد. این کار باعث می‌شود که کارایی پردازنده ها افزایش پیدا کند.
تکنولوژی Hyper Threading در سری پردازنده های Intel Core و Core vPro و Core M و Xeon در وجود دارد و پردازنده های قدیمی شامل این تکنولوژی نمی شوند علاوه بر اینکه پردازنده باید دارای ویژگی Hyper Threading باشد سیستم عامل و مادربرد نیز باید از این ویژگی پشتیبانی کند. زماني‌که سيستم عامل از اين تکنولوژي پشتيباني می کند هر هسته فیزیکی پردازشگر از نظر سيستم عامل يک دو هسته‌اي یا چند هسته ای خواهد بود و سيستم عامل يک پردازشگر تک هسته‌اي با تکنولوژي Hyper Threading را به عنوان يک دو هسته‌اي یا چند هسته ای شناسایی می کند .این تکنولوژی برای بهبود بخشیدن پردازش موازی در پردازنده ها استفاده می شود و حجم پردازش را کم می کند و کارایی را 15 تا 30 درصد افزايش مي‌دهد، يک پردازنده با تکنولوژي Hyper Threading از يک پردازنده کاملا مشابه بدون اين تکنولوژي تا 30 درصد سريعتر است.

 

تکنولوژی Hyper Threading

 

دلایل استفاده از تکنولوژی Hyper Threading

افزایش هسته های فیزیکی به معنی تغییر افزایش سایز پردازنده ها و بالا رفتن برق مصرفی آن‌ها می شود. در این حالت پردازنده ها گرمای بیشتری تولید می کنند در صورتی که با استفاده از تکنولوژی Hyper Threading دیگر این موارد رخ نمی دهد .

پردازشگر ها به صورت همزمان می توانند یک کار و وظیفه را انجام دهند و کار ها و وظایف دیگر برای پردازش باید در صف انتظار قرار گیرند. با توجه به پیشرفت برنامه ها و بالا رفتن دستورات باعث کند شدن فرایند پردازش در محاسبات پیچیده  و سنگین می شد
پردازنده‌ های نسل جدید شرکت اینتل با تکنولوژی های Hyper Threading سازگاری کامل دارند و و سیستم های تولید شده نیز از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند. با استفاده از تکنولوژی Hyper Threading می توان پردازش های هم‌زمان را انجام داد و این کار باعث می شود که فرایند در انتظار و در صف قرا کردن دستورات پردازش کوتاه‌تر شود. سرعت پردازش بالاتر رفته و عملکرد نرم افزار ها سریع تر شود.


به اشتراک بگذارید :

شروین پیامی / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com