14 عدد از بهترین افزونه های Firefox در سال 2017

14 آذر 1396      0 دیدگاه

فایرفاکس در حال حاضر محبوب ترین مرورگر جهان نمیباشد و این افتخار درحال حاضر نصیب گوگل کروم  گردیده است اما همچنان بدنبال بازپس گیری محبوبیت خود می باشد و پس از پسرفتی که داشت  در سالهای اخیر شاهد تغییرات بزرگی در آن بوده ایم. موزیلا در مورد انتشار اخرین نسخه "فایرفاکس کوانتوم" میگوید که نسبت به نسخه ارایه شده در اوایل امسال دوبرابر سریعتر میباشد.(اگر تاکنون آنرا دانلود نکرده اید پیشنهاد میکنیم دانلودش کنید.)

فایرفاکس یک مرورگر جامع می باشد که میتوان قابلیت های آنرا با نصب افزونه های مختلف افزایش نیز داد. در این مقاله 14 عدد از بهترین و محبوب ترین افزونه های فایرفاکس را به شما معرفی میکنیم:

1. iMacros

این افزونه بسیاری از کارهای تکراری که کاربران هرروز با آن مواجه میشوند  را بصورت خودکار انجام می دهد.اگر از فرمهای بی پایان ، درخواستهای رمز عبور و موارد دیگر خسته شده اید با نصب این افزونه میتوانید صرفه جویی خوبی در زمان انجام دهید. از دیگر امکانات این افزونه میتوان به پرکردن فرم اطلاعات شخصی ، وارد کردن اطلاعات ورود، دانلود و اپلود خودکارو استخراج داده ها به یک فایل CSV و تست عملکرد سایت و اسکریپت های سایتهای بوکمارک شده اشاره کرد.

 

2. Grammarly

این ابزار می تواند به شما در جلوگیری از خطاهای خجالت اور گرامری و املایی در ارتباطات و اسناد مهم کمک کند. این افزونه نیاز به ساخت یک حساب کاربری نیز دارد و تا 400 متن را در ماه به صورت رایگان برای شما بررسی و اصلاح میکند و برای بیشتر از آن نیاز به پرداخت سالیانه 140 $ دارد. این افزونه  همچنین میتواند خطاهای متنی ، کلمات اصطلاحی  اشتباه و موضوعات مرتبط با قرارداد و موافقت نامه ها را تشخیص دهد. Grammarly با بسیاری از سایتهای محبوب همچون Gmail,Facebook,twiter,linkedin  سازگار میباشد ولی هنوز با Google Drive  و Google Docs سازگاری ندارد.

3. Awesome Screenshot Plus

اگر برای اسکرین شات گرفتن گزینه های فعلی برای شما بسیار ابتدایی میباشند باید این کار را با این افزونه انجام دهید. این ابزار به شما امکان ضبط تصاویر از کل یا بخشی از وب را میدهد و سپس براحتی میتوانید بخشی از تصویر را با مستطیل ، حلقه ، فلش ، خط و متن مشخص کنید. این کمپانی اخیرا سرویس میزبانی تصاویر خود را با همین نام نیز ارائه نموده است که به شما این امکان را میدهد بلافاصله عکس را اپلود کنید در غیر این صورت تصویر را برروی کامپیوتر شخصیتان ذخیره مینمایید.

4. Xmark Sync

اگر از چندین دستگاه مختلف که مرورگرهای متفاوتی دارند استفاده میکنید، نگه داشتن داشتن بوک مارک ها برروی تمامی دستگاهها و مرورگرها کاری بسیار دشوار میباشد. این افزونه میتواند این مشکل را با پشتیبان گیری و همگام سازی بوکمارک ها حل کند به طوری که براحتی بوسیله اینترنت اکسپلورر، سافاری)فقط روی mac)  و کروم در دسترس باشند. برای استفاده از این ابزار نیاز به ساخت یک حساب کاربری دارید این سرویس برای نسخه های دسکتاپ به شکل رایگان میباشد ولی برای استفاده روی گوشی های هوشمند(BlackBerry,IOS,Android)  نیاز به پرداخت ماهانه یک دلار دارید.

 

5. Gmail Notifier

رسیدن ایمیل های زیاد در روز زیاد خوشایند نیست و می تواند تمرکز شما را در حین انجام وظایف روزانه از بین ببرد. این افزونه تمام مشکلات ایمیل شما را حل نخواهد کرد اما میتواند به شما کمک کند که بابت چه ایمیل هایی و و در چه زمانهایی هشدار رسیدن ایمیل را دریافت کنید.Gmail Notifier  امکان افزودن چند حساب Gmail را دارد و شما میتوانید آنرا برای زمانی که ایمیل ها تحت برچسب خاصی می آیند تنظیم نمایید. با این افزونه شما دیگر نیاز به باز نگه داشتن یک صفحه مرورگر جهت دریافت ایمیل ندارید و زمانی که ایمیل هایی خود تنظیم کرده اید برسد به طور هوشمند به شما اطلاع رسانی میشود.

  

6. Evernote Web Clipper

Evernote Web Clipper یکی از پرطرفدارترین سایتهای ذخیره یادداشت در فضای ابری میباشد.بوسیله این افزونه شما میتوانید این سایت محبوب را مستقیما به مرورگر خود بیاورید . کاربران میتوانند بوسیله این افزونه مقالات یا متن های مهم  صفحات را بوسیله ابزارکی که در حاشیه صفحه وجود دارد با همکاران خود به اشتراک گذاشته تا از نظرات انها بهرمند گردند .همچنین بوسیله این افزونه کاربران قادرند تا یادداشتهای موجود در حساب  Evernote خود را جستجو کرده و حتی تنظیماتی جهت یادآوری در تاریخ و ساعت معین انجام دهند .

 

 

7. DownThemAll

DownthemAll یک افزونه رایگان و متن باز برای مدیریت دانلود میباشد که ادعا میکند سرعت را تا 400 برابر افزایش میدهد. کاربران بوسیله آن می توانند به سرعت همه لینک ها یا تصاویری که روی یک صفحه مورد نظر میباشند را دانلود کرده و یا حتی بوسیله فیلتر فقط فایلهایی با پسوند خاص دانلود شوند. این افزونه همچنین میتواند تمام صفحه را با یک کلیک دانلود کرده و با تغییر نام به نام مدنظر شما ذخیره کند.

 

8. Amazon Assistant

این افزونه  برخی از محبوب ترین ویژگی های سایت Amazon.com را به طور مستقیم به فایرفاکس شما می افزاید. این ابزار به طور دائم رتبندی ها و قیمت ها را برای محصولات نشان میدهد. کاربران فایرفاکس زمانی که در حال مشاهده محصولات هستند و نیاز به تحقیقات بیشتری دارند بوسیله این ابزارک میتوانند محصولات را باهم مقایسه کنند.  Amazon Assistant همچنین زمانی که یک معامله جدید شروع میشود به صورت خودکار به کاربران اطلاع رسانی میکند و هنگامی که سفارشات ارسال و تحویل میشود به روزرسانی میگردد. کاربران همچنین میتوانند لیستی از محصولات مورد نیاز خود را ایجاد کرده و یا یک محصول خاص را تنها با یک کلیک جستجو کنند. این ابزارک همان 1button سابق میباشد که دیگر از بین رفته است.

 

9. DuckDuckGo

یک موتور جستجو است که حریم خصوصی کاربران را بوسیله سوالات، ادرس آیپی و دیگر فعالیت های آنلاین پیگیری نمیکند.این ابزار کاربران را قادر میسازد تا ردیاب های تبلیغاتی را مسدود کرده و سایتها را  مجبور به استفاده از اتصالات رمز شده میکند. به جای ارائه هدفمندتر ومرتبط تر نتایج به کاربران بر اساس تاریخچه جستجو و سایر شاخص های رفتاری، DuckDuckGo عمدا نتیج جستجو رو به شکل یکسان برای یک موضوع نشاند میدهد. DuckDuckGo یک بازیکن کوچک در بازار موتورهای جستجو است اما از سال 2014 گزینه ای برای جستجو در مرورگرهای سافاری و فایرفاکس  شده است.

 

10. LastPass

گذرواژه ها برای تایید هویت و اطلاعات شخصی  طراحی شده اند اما تعداد کمی از مردم می خواهند یا میتوانند تمام گذرواژه های مورد نیاز در یک روز را به خاطر بسپارند.با ایجاد یک رمز عبور مستر و حساب LastPass شما میتوانید اطلاعات خود را در دستگاههای مختلف به صورت خودکار وارد و همگام سازی کنید. همچنین شما میتوانید تمامی رمزهای عبور خود را کد کرده و در مکانی مشخص ذخیره نمایید. بزرگترین مزیت این افزونه رایگان بودن آن میباشد ولی کاربران می توانند با سالانه 24 دلار رمزعبور خانوادگی یا احراز هویت های دو نفره ایجاد نمایند.

 

11. Adblock Plus

Adblock Plus محبوبترین افزونه فایرفاکس با 13.4 میلیون کاربر میباشد. این ابزار رتبه دار اکثر اگهی های تبلیغاتی را از مرورگر شما حذف میکند و سازندگان این اگهی ها در حال زیاده روی هستند و این را میتوان از تعداد استفاده کنندگان از این افزونه متوجه شد.

 

12. uBlock Origin

دومین افزونه محبوب فایرفاکس یک مسدود کننده تبلیغاتی دیگر می باشد. Ublock Origin بیش از 3.65 میلیون کاربر دارد این افزونه را میتوان برای صفحه خاصی فعال یا غیرفعال کرد و کاربران میتوانند توضیحات کاملی از تمام آگهی ها ، اسکریپت ها و کوکی را که مسدود شده اند مشاهده نمایند. نکته مثبت این مسدودکننده در میان طرفداران مسدودکنندگان، مصرف حافظه و پردازنده بسیار پایین آن میباشد .

 

13. Ghostery

این افزونه مستقیما ردیاب هایی که سرعت کامپیوتر شما را کاهش میدهند را هدف قرار داده است. ردیاب هایی که به طور ناخواسته اطلاعات شخصی شما را نفر سومی به اشتراک میگذارد. این ابزار گزارشات مربوط به صفحه های ردیاب ها را بازدید میکند و جزییات آن ردیاب مانند هدف ، داده های جمع اوری شده و شیوه نگه داری داده ها را به شما اطلاع میدهد.این افزونه نیز میتواند به طور سفارشی ردیابی را مسدود یا غیر مسدود کند.

 

14. Windscribe

این افزونه یک VPN و یک مسدود کننده تبلیغات میباشد که به کاربران کمک میکند تا محدودیت های سایتهایی که به خاطر موقعیت کاربر ایجاد میشود را از بین ببرد و دسترسی به تبلیغات یا ردیاب ها را مسدود کند.استفاده از این افزونه تا حداکثر 10 گیگابایت دیتا در ماه به شکل رایگان است و فقط با ثبت یک ایمیل ارائه میشود و برای استفاده نامحدود از ان باید 9دلار پرداخت گردد.


 


به اشتراک بگذارید :

میلاد رسولی / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com