به استراتژی “ابر” خود شتاب دهید

14 آبان 1398      0 دیدگاه

قسمت اول

نوآوری را با “ابر” هیبریدی روشن نمایید.

آینده متعلق به سرعت است.

ما در دنیایی با انبوهی از ارتباطات زندگی می کنیم، جایی که تقریباً همه و همه چیز، داده ها را به اشتراک می گذارند. همچنین داده های بیشتری از همیشه توسط میلیاردها دستگاه متصل به اینترنت (IOT) تولید می شود. این دور شدن از داده های متمرکز فرصت تجاری جدیدی را به وجود می آورد و انواع جدیدی از بینش های اطلاعاتی ایجاد می کند. پردازش داده های بیشتر و استخراج اطلاعات بیشتر در زمان واقعی ما را ملزم می کند که با سرعت جدید کار کنیم.

انجام سریعتر فرآیندهای کاری و چابکتر ساختن آنها یک فرآیند بی اهمیت نیست. احتمالا زیرساخت های فعلی شما ریشه در استراتژی های سنتی و دستی محور دارد و فن آوری که توان برآورد نیاز اپلیکیشن های پیچیده امروز و حجم اطلاعات مورد نیاز را ندارد. شما برای حفظ رقابت باید کسب و کار خود را در محلی قراردهید که همزمان توان استفاده از مزایای “ابر” عمومی و خصوصی را داشته باشد. در حال حاضر این بدان معنی است که تشکیلات خود را به یک  روش "ابری” ضروری کاملاً خودکار، قابل برنامه ریزی و قابل کنترل، جایی که امنیت، حاکمیت، تطابق و کنترل کننده هزینه/درآمد مناسب وجود دارد، منتقل نمایید. رسیدن به آنجا سفر تحول دیجیتالی است و با برقراری حضور مناسب “ابر” برای کسب و کار شما آغاز می شود.

 آینده متعلق به سرعت است. شرکتهایی که سریع تطابق می پذیرند، سریع توسعه می یابند و سریع روش های جدید را استقرار می دهند، به رشد و نوآوری شتاب می بخشند.

“ابر ترکیبی”: یک کاتالیزور برای تحول دیجیتال

تحول محاسبات ابری در عصر اتوماسیون و "همه چیز به عنوان یک سرویس" موجب فرصت هایی برای دستیابی اول و سریع به بازارهای جدید، ارائه محصولات نوآورانه جدید و ارائه خدمات جدید شده است. همچنین نیاز است تا شرکتها،  زیرساخت ها، مهارت ها و فرایندهای داخلی خود را ارزیابی و ترکیب مناسب "ابر" عمومی و خصوصی، به طوری  که تولید و خدمات آنها را بهینه و مزایای مالی را افزایش دهد، پیدا نمایند.

 “ابر ترکیبی” یک سیستم خدمات ابری است و شامل اجزای عمومی و خصوصی در محل شرکت و یا خارج آن می باشد. ماهیت “ابر ترکیبی” امکان انعطاف پذیری بهتری را برای برآورده کردن نیاز برنامه ها و کاربران، با تجربه مداوم، کنترل هزینه و حاکمیت امنیتی فراهم می کند و به شما امکان می دهد با استفاده از ترکیب مناسب راه حل های زیرساختی بهینه شده، برای برنامه های فعلی و آینده، چه آنها در لایه رویی یا هسته باشند، کنترل را بدست آورید.

 انجام این تحول دیجیتال می تواند مملو از چالش ها باشد، به همین دلیل HPE یک استراتژی کامل و جامع را برای اتخاذ راه حل های “ابر ترکیبی” که شامل سه حوزه کلیدی است، پیشنهاد می نماید: فن آوری، مردم و اقتصاد

چالش های رسیدن به “ابر” مناسب

به دست آوردن “ابر” مناسب برای سازمان شما، کلید سرعت حرکت و نوآوری است و برای تحقق کامل ارزش های آن، نیاز به یک تحول جامع دارد. شرکت هایی که از “ابر” درست استفاده می کنند، می توانند با استفاده از یک جریان مداوم از داده ها - که از منابع مختلف جمع آوری شده اند – به سرعت عمل نموده و مرجع استاندارد سازی و قوانین شوند. اما انتقال ساده سیستمهای IT به “ابر” بدون داشتن یک استراتژی تحول، شما را به آنجا نمی رساند. برای غلبه بر مشکلات موجود در دنیای “ابر” محور فقط در “ابر” بودن کافی نیست، شما باید از خطرات زیر دوری کنید.

 

کمبود افراد آموزش دیده در سازمان. در محیط های دارای “ابر”، بخش های فناوری اطلاعات از یک مدل "داخل به خارج" استفاده می کنند و خدمات خود را به طور کلی به شرکت ارائه می دهند. اگر کارمندان درک نکنند که چگونه از ابزارها و خدمات ذاتی ابری که برای انتقال کسب و کار شرکت طراحی شده استفاده کنند، آنها به سادگی از این امکانات صرفه نظر کرده و باعث می شوند مزایای برنامه های ابری از بین برود. سرمایه گذاری در آموزش افراد و یا پیدا نمودن متخصصین خارج از شرکت با مهارت های مناسب، دشوار و گران است.

 

عدم شفافیت در مورد کنترل های نظارتی. داده ها در همه جا وجود دارند و موجب دشوار شدن تحقق الزامات نظارتی و حفظ انطباق داده ها می شوند. سردرگمی در حوزه مقررات و استانداردهای انطباق می تواند مشکلات و تأخیرهایی را در بستر فناوری جدید ایجاد کند.

عدم وجود یک برنامه جامع، یکپارچه و هماهنگی اجرایی. بسیاری از سازمان ها به موضوعات کلیدی مانند شناسایی آنچه که یک برنامه “ابر” موفقیت آمیز است، اندازه گیری های پیشرفت و معیارهای آن، تخصیص بودجه، تغییرات سازمانی و اهداف یا اولویت های مربوط به آنچه انتظار سازمان از انتقال به “ابر” است، فکر نکرده اند.

     

تفکر قدیمی در یک مدل ابری جدید. حرکت به “ابر” یک تغییر بزرگ برای یک شرکت است، یک مدل کاملاً متفاوت از فناوری اطلاعات داخل شرکتی. مدیران فناوری اطلاعات غالباً با بودجه مهارنشدنی، بدون كنترل و سردرگمی درمورد مراحل بعدی مواجه می شوند.

فناوری، مردم و اقتصاد: سه رکن استراتژی ابری

 

“ابر ترکیبی” راه حلی نیست که در یک جعبه آماده به شما داده شود. این یک تغییر الگو است - روشی جدید برای انجام امور و یک کلید ساده نیست که شما فقط آن را روشن کنید. شتاب گرفتن در دنیای چند ابری، نیاز به پرورش فرهنگ جدیدی در سازمان شما، از عملیات فناوری اطلاعات گرفته تا تیم توسعه دارد که بتواند با تغییرات و نوآوری مداوم همخوانی داشته و آن را حمایت نماید.

 

بر اساس گزارش اخیر تحقیقات IDC (International Data Corporation) از رهبران تحول دیجیتال و جا مانده ها، "شرکت ها فعالانه در نظر می گیرند که کدام یک از مدل های زیرساخت برای کارشان بهترین است و مشخصات کلی بهینه سازی شده برای آنها در انواع زیرساخت ها چگونه به نظر می رسد. آنها فعالانه از زیرساخت های سنتی فناوری اطلاعات و مجموعه متنوعی از گزینه های ابری استفاده می كنند  و زیرساختها را برای استفاده از موارد خاص و الزامات توسعه به روشی كه بیشترین بهره را ایجاد نماید، تطبیق می دهند."

(IDC White Paper, sponsored by HPE, IT Strategies to Accelerate Digital Transformation: How the Most Successful IT Organizations Stand Out from the Rest, November 2018)

 

 

بررسی بیش از 800 رهبر فناوری اطلاعات در سراسر جهان نشان می دهد که "پیشروان برای محاسبه زیرساخت ها برای بارهای کاری مهم، به یک روش بسیار متعادل رسیده اند. استفاده آنها از معماری های محاسباتی به طور مساوی بین IT سنتی، “ابر” خصوصی، “ابر” عمومی و SaaS  (Software as a Service)توزیع می شود. در مقابل، بنگاههای اقتصادی با رشد کمتر تا حد بیشتری همچنان به IT سنتی اعتماد می کنند، به طوری که هنوز 65٪ از حجم کار را در زیرساخت های سنتی در محل سازمان انجام می دهند. (شکل زیر را ببینید)

تکنولوژی

هر کسب و کار از ارتباط منحصر به فردی با تکنولوژی مبتنی بر منظور و اهداف شخصی خود و موقعیتی که در مرحله دستیابی به آنها قرار دارد، برخوردار است. برخی از آنها در حال حرکت به سمت “ابر” یا دوری از آن هستند تا شرایط کاری خود را برای مدیریت برنامه ها و داده ها ایجاد کنند. برخی دیگر می خواهند در “ابر” ابداعاتی بیافرینند تا ابزارها و خدمات جدیدی را توسعه داده و مرزهای جدیدی را تسخیر نمایند. ولی بیشتر سازمان ها فقط می خواهند از مزایای عالی “ابر” بهره مند شوند. به منظور پاسخگویی به خواسته های IT در آینده و اطمینان از موفقیت آمیز بودن انتقال شما به “ابر ترکیبی”، خدمات پشتیبانی HPE برای راهنمایی و تسریع تحول شما در دسترس هستند.

HPE منابع لازم برای کمک به شرکت ها را دارد:

  • ترکیب مناسب از مدل های ابری را برای برنامه ها و داده های خود - در ابرهای عمومی و ابرهای خصوصی بدست آورید.
  • محیط خود را با یک مدل عملیاتی تعریف شده نرم افزاری که به عنوان "خدمات با مدلهای IT مبتنی بر پرداخت و مصرف" ارائه می شود، یکپارچه کنید.
  • فرهنگ فناوری اطلاعات را برای رشد و سرعت همراه با کنترل، امنیت، انطباق و حکمرانی در پشت آن ایجاد کنید.

 

کارکنان و فرآیندها

 

با حرکت به زیرساخت های “ابر ترکیبی” کارهای جدید و فرآیندهای جدیدی روی می دهند که مستقیماً روی افراد شما تأثیر می گذارند. تغییر می تواند ترسناک باشد، حتی اگر برای بهتر شدن باشد. یكی از اصلی ترین چالشهای تبدیل به “ابر” هیبریدی، عدم تعامل كارمندان است كه غالباً با حمایت ناكافی مدیریت انجام می شود. عدم دخیل نمودن سریع کارکنان می تواند یک خطای پر هزینه باشد که شما را از دستیابی به مزایای کامل تحول دیجیتالی باز می دارد.

مهارت ها، فرایندها و فرهنگ در حال تحول، مؤلفه های لازم برای موفقیت تیم های شما برای طریق تغییر فناوری هستند. این چالش در کمک به افراد برای درک چگونگی تغییر نقش آنها، دلایل اهمیت آن و آموزش مهارت های لازم برای موفقیت در نقش های جدیدشان است. HPE اهمیت عنصر انسانی را در هرگونه تغییر موفقیت آمیز در کسب و کار فناوری اطلاعات می فهمد و می تواند شما را با خدمات مشاوره مدیریت تغییر، با یک رویکرد مناسب برای انتقال افراد، تیم ها و سازمان ها و آماده سازی کارکنان در سراسر فرآیند تغییر فناوری حمایت نموده و علل شناخته شده شکست در تطبیق با تکنولوژی جدید را به حداقل برساند.

سیستم های مدرن فناوری اطلاعات از فناوری های جدید، روش های جدید، شرکای جدید و نسل جدید کارمندان تشکیل شده است. نگهداری مهارت سازمان IT در طراحی، ساخت و بهره برداری از این محیط های نو نیاز به یک روش جدید دارد. آموزش مبتنی بر مهارت HPE Pointnext در پویایی تیم و در زمان نیاز بیشترین تأثیر را دارد. HPE Digital Learner پلتفرم جدید یادگیری مبتنی بر درخواست HPE است که دسترسی آنلاین به دوره های آموزشی کوتاه مدت با فیدهای ویدئویی زمان واقعی و خدمات مشاوره مشارکتی را فراهم می کند.

اقتصاد و استراتژی سرمایه گذاری

یکی از کم بها داده شده ترین جنبه های تحول دیجیتال، استراتژی مالی است. چگونگی سرمایه گذاری در IT به همان اندازه  زیرساخت ها برای موفقیت، ضروری است. هدف، ایجاد یک مدل سرمایه گذاری چابک است که برای نوآوری طراحی شده است، اما در عین حال اندازه مناسبی برای مدیریت ریسک ظرفیت داشته باشد. به عنوان مثال، آزاد کردن سرمایه درگیر و اتخاذ مدل "پرداخت بر اساس مصرف" از طریق HPE GreenLake برای تنظیم بهتر جریان های نقدینگی کسب وکار و کاهش TCO (Total Cost of Ownership) را در نظر بگیرید. HPE به شرکتها کمک می کند تا ظرفیت استراتژی سرمایه گذاری IT را به حداکثر برسانند.

 

  • بهینه سازی مدل های هزینه و آزاد کردن سرمایه

امروزه 70 تا 80 درصد بیشتر بودجه های فناوری اطلاعات صرف عملیات عادی می شود، در حالی که تنها حدود 20 درصد برای سرمایه گذاری در زمینه های جدید نوآوری یا برنامه های جدید در دسترس است. خدمات مالی HPE می تواند با درآمدزایی از سیستم های در حال استفاده و کنارگذاشته شده، برای تأمین اعتبار سرمایه گذاری های جدید استفاده نماید. این کار سرمایه را آزاد می کند، سودآوری را افزایش می دهد و تحول شما را تسریع می کند.

  • چابکی و ظرفیت در سرمایه گذاری برای سرعت بخشیدن به نوآوری ایجاد نمایید.

سرمایه گذاری در نوآوری که اکنون کسب وکار شما به آن احتیاج دارد می تواند نیاز به سرمایه قابل توجهی پیش رو داشته باشد. هر دارایی IT که شما مالک آن هستید یک سرمایه گذاری است به این معنی که تکنولوژی سالها پس از خرید اولیه همچنان برای آنها ارزش قائل است. HPE می تواند کمک کند تا از سیستمهای فعلی شما و با کسب درآمد از ارزش آنها و تبدیلشان به یک سیستم پرداخت مصرف در دوره انتقال، ظرفیت سرمایه گذاری اضافی ایجاد نمایید.

 


  • هزینه ها را به عنوان بخشی از یک مدل حاکمیت کنترل نمایید.

 

هزینه “ابر” مسئله بزرگی است و بسیاری از مشتریان به دلیل عدم حاکمیت، بیش از حد هزینه می کنند. یک استراتژی اولیه برای ساختن مدل های هزینه ای برای هر بار کاری  و اجرای مناسب آن، ضروری است. خدمات کنترل مداوم هزینه HPE GreenLake Hybrid Cloud، یک دید کلی در مورد تأثیر مالی گذار به “ابر” و کار در آن را ارائه می دهد. این سرویس با کمک به مشتریان با استفاده از زیرساخت با روش “رویکرد کد"(Code Approach)  برای دسترسی به کلیه حسابها و هزینه ها، هزینه های واقعی را مشخص نموده  و آنها را با درآمد ایجاد شده جبران می کند.

مراحل بعدی برای بهینه سازی نحوه حرکت، نوآوری و اجرای ابر

 

“ابر ترکیبی” سازمان ها را قادر می سازد تا استراتژی را اتخاذ نمایند که عملکرد و هزینه را برای همه برنامه ها و داده های خود بهینه کند. برای انتقال و حفظ بهینه یک محیط ترکیبی، نیازمند حرکت، نوآوری و روش اجرایی مناسب برای اطمینان از دستیابی به اهداف حیاتی موفقیت در هر مرحله از فرآیند تحول دیجیتالی شما است. HPE خدمات پشتیبانی در هر مرحله از مسیر و تسریع در استراتژی “ابر” شما را ارائه می دهد.

 

به “ابر” بروید

حرکت به “ابر” نیاز به یک استراتژی، توسعه اجرایی و ترکیب مناسب منابع داخل سازمان و خارج از آن دارد.

  • ارزیابی نیازهای برنامه ها و داده ها، انطباق آنها با کسب و کار خود و ایجاد یک برنامه انتقال جامع حرکت به جلو، شناسایی برنامه های کاربردی برای انتقال به “ابر” عمومی یا “ابر” خصوصی مهم است. به عنوان بخشی از برنامه، مهارت ها و دانش کارمندان خود را نسبت به “ابر” هیبریدی ارزیابی کنید. این یک نقطه شروع منطقی برای برنامه ریزی هرگونه آموزش مورد نیاز در آینده است و به یکنواختی انتقال در هنگام تحول کمک می کند.
  • همچنین در این زمان، با حرکت به سمت مدل "فناوری اطلاعات مبتنی بر مصرف ابر"، به دنبال راه هایی برای آزادسازی سرمایه باشید. با پیاده سازی نرم افزارهای مدیریتی، مانند HPE One Sphere که قادر به ردیابی میزان مصرف و هزینه و کنترل آنها در ابرهای عمومی و خصوصی می باشد، از طریق پلتفرم های چند “ابر” تعریف شده نرم افزاری کنترل را به دست گرفته تا منابع دقیق مورد نیاز را مصرف کنید و فقط هزینه آن را بپردازید. مدل های مالی که برای آزاد کردن ظرفیت و بودجه برای نوآوری طراحی شده اند، مانند مدلهای "پرداخت بازای استفاده "، چابکی را که برای ورود سریعتر به بازارهای جدید لازم است، در اختیار شرکتها می گذارد.

 

منبع:https://img.en25.com/Web/HPEnterpriseBusiness/%7b12c1d3b9-583b-439d-9d42-cf78af5330a9%7d_Interactive_Brochure_Hybrid_Cloud_Strategies.pdf

پایان قسمت اول


به اشتراک بگذارید :

محسن مقدم/ آداک فن آوری مانیا 

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com