آمار وب‌گردی خود را در نمایی زیبا بگیرید...!

17 ارديبهشت 1393      0 دیدگاه
آیا تاکنون به این اندیشید‌ه‌اید که آمار وب‌گردی خود را بگیرید؟ دنبال کردن فعالیت‌های آنلاین جذاب است، به ویژه برای آن دسته از شرکت‌ها و ابزارهایی که آمار و ارقام جی‌میل و شبکه‌های اجتماعی را دوست دارند؛ اما خود شما چطور؟ آیا علاقه‌ای به دیدن آمار وب‌گردی خود دارید؟

به گزارش «تابناک»، در حالی که کاربران روزانه شاید از بیش از ده‌ها وب‌سایت ‌بازدید می‌کنند و با ابزارهای آنلاین ارتباطات تعاملی دارند، هیچ توجهی به آمار و ارقام وب‌گردی خود ندارد. به ویژه به اطلاعاتی چون روش وب‌گردی، وب‌سایت‌های مورد علاقه و مورد بازدید و مهم‌تر از همه عادات وب‌گردی... داشتن این آمار بیش از آنچه فکر می‌کنید جالب است.

پلاگین Surfkollen، معروف به Surf Selfi

Surfkollen ابزاری است سوئدی، هم برای کروم و هم برای فایرفاکس. این افزونه فعالیت‌های آنلاین یک هفته اخیر شما را تحلیل می‌کند و نتایج تحلیل را در نمودارهای گرافیکی ساده و زیبا نمایش می‌دهد. متأسفانه همان گونه که گفته شد، این افزونه تنها هفت روز اخیر وب‌گردی و فعالیت‌های آنلاین را‌ تحلیل و بررسی می‌کند؛ بنابراین، دورنمایی که آمار وب‌گردی خود به دست می‌آورید تا حدی محدود است، اما به اندازه کافی جالب توجه. 

برای نصب این افزونه به آدرس زیر بروید. در صفحه نخست این ابزار ‌روی دکمه Try Surfkollen کلیک کرده و سپس ‌روی دکمه Install Surfkollen کلیک کتید تا پلاگین مربوطه به مرورگر شما اضافه شود:

http://surfkoll.se

 

پس از نصب افزونه دوباره به صفحه نخست این ابزار بروید و‌ روی دکمه Check Your Online Habitsکلیک کنید. کار شروع می‌شود.

نخستین چیزی که با آن روبه‌رو می‌شوید، شمار وب‌سایت‌هایی است که در یک هفته اخیر به آنها مراجعه کرده‌اید. این عدد در دامنه‌ای از Low تا Extreme متغیر است و حد Extreme عددی نزدیک به پنج هزار صفحه است.

برای دیدن باقی اطلاعات کافی است، ‌روی دکمه مربوط در پایین صفحه کلیک کنید و یا آنکه به سادگیScroll ماوس را به کار بگیرید. متوجه می‌شوید که نمای صفحه با حالتی بسیار جالب تغییر می‌کند تا سایر اطلاعات را نمایش دهد.

 

آخرین بخش از گزارش هفتگی شما، مربوط به روش وب‌گردی و در واقع عادت وب‌گردی شماست. در این بخش‌ اطلاعات مربوط به وب‌گردی شما در هفته اخیر ‌روز به روز نمایش داده می‌شود و به شما نشان می‌دهد ‌در کدام روز بیشترین و کمترین فعالیت آنلاین را داشته‌اید. البته این اطلاعات به درصد نمایش داده شده.

 

به همین ترتیب اگر به Scroll کردن ادامه دهید، این ابزار به شما پیشنهاد می‌کند ‌به قول معروف Surf selfie خود را ببینید که گزارش کامل فعالیت شما در یک نمای یکپارچه است. در این نما و با استفاده از ابزارهای سمت راست می‌توانید اقدام به، به اشتراک گذاشتن گزارش خود در شبکه‌های اجتماعی به شکل مستقیم، ذخیره گزارش به شکل یک تصویر (دقت کنید که فایل با نام تصادفی و بدون پسوند ذخیره می‌شود که بعدا باید پسوند آن به png تغییر کند) و یا گرفتن لینک گزارش برای به اشتراک گذاشتن آن کنید.

 

 

 

نکته پایانی در مورد این ابزار این است که برای تحلیل رفتار و عادت وب‌گردی شما، از داده‌ها و اطلاعات ذخیره شده توسط مرورگر استفاده می‌کند. لذا شاید اگر پیش از استفاده از این ابزار، اقدام به پاکسازی داده‌های مرورگر کرده باشید، گزارش چندان دقیق و جالبی نداشته باشید!

 

 

 


به اشتراک بگذارید :
منبع: تابناک
کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com